Taalcoachingsgesprek van studente Nederlands met docent Handvaardigheid

Derdejaars studente Nederlands voert een taalcoachingsgesprek met een docent Handvaardigheid aan klas 1 havo/vwo.



Beschrijving

De derdejaars studente Nederlands volgt de module Taalcoach bij de lerarenopleiding Nederlands. In deze module bereiden studenten Nederlands zich voor op de rol van taalcoach. Zij observeren lessen van een vakdocent (in opleiding) met behulp van de Kijkwijzer voor taalgericht vakonderwijs. De lesobservatie bespreken ze na met de vakdocent in de vorm van een taalcoachingsgesprek. 

Er zijn 4 fragmenten uit het taalcoachingsgesprek geselecteerd.

Kijkvragen

In ontwikkeling



Videofragmenten



Materialen

In de lessenserie Handvaardigheid staan de volgende kunstbegrippen centraal:

  • Ruimtesuggestie
  • Figuratief
  • Gestileerd
  • Open vorm
  • Textuur
  • Restvorm
  • Silhouet
  • Aandachtspunt
  • Overlapping
  • Repoussoir

Opdrachten

In ontwikkeling

Kennisbasis

De docent vertelt hoe zij vakbegrippen selecteert. Wat vind je van haar werkwijze?

Taalcompetenties

In ontwikkeling